Chili: Santiago: deel 2 - Reisverslag uit Mendoza, Argentinië van Alexandra - WaarBenJij.nu Chili: Santiago: deel 2 - Reisverslag uit Mendoza, Argentinië van Alexandra - WaarBenJij.nu

Chili: Santiago: deel 2

Door: olachica

Blijf op de hoogte en volg Alexandra

26 Oktober 2010 | Argentinië, Mendoza

Een beetje vaag sta ik dan om 09.30 uur na de vlucht vanuit Paaseiland weer op het vliegveld van Santiago. Had ik in eerste instantie nog vele plannen voor deze laatste dag in Santiago, nou flexibel als ik ben: dat wordt relaxen!

Maar niet voordat ik onderweg naar het hostel een busticket gescoord heb naar Mendoza in Argentinië voor morgen. Wel zo handig! Ik dump mijn spullen in het hostel en ga op zoek naar een telefoonzaakje om naar Nederland te bellen. Helaas geen gehoor. Kan gebeuren!

Met mijn lunch in een tasje van de supermarkt ben ik op weg weer terug naar mijn hostel. Ik wordt echter afgeleid door een harmonie die op het plein ervoor prachtige muziek ten gehore brengt. En zo zit ik dan heerlijk te genieten van de klanken én van het mensen kijken!

Aansluitend lunch ik op het dakterras van het hostel met uitzicht op hetzelfde plein, Plaza de Armas. Wat een toplocatie! Als ik weer achter de computer duik, weet ik mijn ogen niet open te houden en dus kruip ik lekker mijn bed in voor een siësta.

Bij mijn tweede belpoging heb ik meer geluk en dus hoor ik de laatste nieuwtjes uit Nederland. Vervolgens heb ik nog een dinerdate met... schandalig genoeg geen idee hoe hij heet! Haha... In ieder geval een gezellige Duitse wereldreiziger die ik al op Paaseiland had ontmoet. We belanden op een knus terrasje in de wijk Bellas Artes waar we het ons laten smaken. Bovendien is het contact met de medegasten en de serveerster erg leuk en dat maakt de avond compleet.


De volgende ochtend is het maandag 25 oktober 2010: een belangrijke dag voor mij! Na het ontbijt maak ik eerst mijn verslag van Paaseiland af, maar daarna is het dan zover: het laatste mogelijke moment voor de ontvangst van mijn 4 pakketjes uit NL! Ietwat nerveus loop ik naar het postkantoor. Er hangt een lijst van personen waarvoor post is ontvangen en je raadt het al: ik sta er niet op! Toch schuif ik in de rij aan. Ik moet tenslotte wat regelen. De dame herkent me inmiddels en kijkt me veelbelovend aan: ze zijn ontvangen! Nou ja, 2 van de 4 dan toch! Met gemixte gevoelens neem ik ze in ontvangst. Ik ben blij met de 2, maar vind het tegelijkertijd ontzettend jammer, voor de moeite en de kosten van de andere 2. Daar zal ik niet meer voor op en neer vliegen en dus zullen die een maand na ontvangst weer teruggestuurd worden naar Nederland... Volgens mij ben ik nog eerder thuis!

Veel tijd om van mijn pakketjes te genieten heb ik niet, want ik moet zorgen dat alles weer in mijn rugzak past voor het uitchecken. Om 11.00 uur moet ik namelijk naar het busstation voor mijn busreis naar Mendoza. Ik heb heerlijk 2 plaatsen voor mezelf en ben blij met de beslissing overdag te reizen. Want ik ben opnieuw behoorlijk onder de indruk van de tocht door het Andesgebergte. Wow! Werkelijk overweldigend!

De grensovergang is efficiënt geregeld: 2 loketten naast elkaar, een voor Chili en een voor Argentinië. En zo sta ik dan weer op Argentijnse bodem! Haha... voelt gewoon hetzelfde hoor. De prachtige rit eindigt om ongeveer 18.00 uur in het moderne, groene en gestructureerde Mendoza. Maar daarover de volgende keer meer!

Chau chau!


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, Mendoza

Alexandra goes Latin!

Lieve geïnteresseerden!

Al snel komt een nieuwe droom in vervulling: weer voor langere tijd op ontdekkingstocht: op zoek naar boeiende culturen, overweldigende natuur, bijzondere ontmoetingen en niet te vergeten: op zoek naar mezelf!

Indrukwekkend Latijns Amerika staat op de planning met als klap op de vuurpijl een bootreis naar Antarctica!

Mijn eerste ticket brengt me op 5 juli 2010 vanuit Amsterdam via Madrid naar Buenos Aires in Argentinië. Na een paar dagen rondsnuffelen vlieg ik alweer verder voor een bezoek aan Brazilië in de winter van ruim 2 maanden.

Als het dan in het Zuiden van het continent wat begint op te warmen, zak ik weer af naar Argentinië. Daar wil ik half september óf in Buenos Aires óf in studentenstad Córdoba 4 weken Spaanse les nemen in combinatie met vrijwilligerswerk.

In het derde deel van mijn reis zak ik vervolgens Argeninië en Chili af richting Antarctica. Maar niet voordat ik ook nog mijn nieuwsgierigheid heb bevredigd op het Paaseiland!

Eenmaal aangekomen in het Zuidelijkste plaatsje van Zuid-Amerika, Ushuaia, brengt het expeditieschip Akademik Vladilov me op 20 november in de richting van de Falklandeilanden, Zuid-Georgië en Antarctica! Bijna 3 weken later, op 5 december, mag ik mijn zeebenen weer inleveren.

Tot 22 december neem ik dan de tijd om ergens weer lekker op te warmen en terug te komen naar Buenos Aires. Vandaaruit vertrekt namelijk mijn vlucht weer richting Nederland met in mijn persoonlijke bagage een ongelofelijke hoeveelheid aan nieuwe prachtige herinneringen...

Je bent van harte welkom mee te genieten!
Alexandra

Recente Reisverslagen:

09 December 2010

Ushuaia + Buenos Aires + Uruguay!

06 December 2010

Antarctica!!!

05 December 2010

South Georgia

20 November 2010

Falkland Eilanden!

18 November 2010

Argentinië: Ushuaia
Alexandra

Actief sinds 04 Juni 2010
Verslag gelezen: 430
Totaal aantal bezoekers 116532

Voorgaande reizen:

05 Juli 2010 - 11 December 2010

Alexandra goes Latin!

Landen bezocht: